WAKTU PALING INDAHKU..

Inspirasi kehadiran di kala sunyi...  

Posted by kazars

Pandangan Akal..
Jalinkan sentuhan emosi dengan pandangan akal. Sinari pancaran akal dengan kehangatan emosi. Iringi imaginasi dengan realiti. Terokailah realiti dengan bertemankan khayalan yang indah. Janganlah kamu cenderung kepada sesuatu secara melampau-lampau , sehingga kamu menjadikan yang lain seperti barang yang tergantung diawang-awangan.

Janganlah kamu melawan hukum alam kerana huku alam ini begitu berkuasa. Namun , kuasailah ia ,alihkanlah haluannya dan gabungkan segala elemen yang ada. Selepas itu , nantikanlah detik kemenangan yang akan kamu perolehi tidak lama lagi.
(Ucapan Dasar Muktamar Kelima : Majmu'ah Al-Rasail hasan al-banna)




Meninjau Aspek Yang Baik.
Ketikamana kita meninjau aspek yang baik di dalam jiwa manusia , kita akan mendapati banyak perkara yang baik yang tidak terlihat dengan sekilas pandangan mata....

Secebis belas kasihan di atas kesalahan mereka , secebis kemesraan hakiki terhadap mereka , secebis pemerhatian tidak secara berpura-pura terhadap perkara yang mereka hiraukan...Saat itu terserlahlah tunas yang baik di dalam jiwa mereka.........
(Lintasan Hati Keempat : Afrah Al-Ruh ; Saiyid Qutb)


intipati dari bernama...ary..

This entry was posted on 8:24 AM and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments